התפתחות של עסק היא דבר מבורך ונצרך, וזו למעשה שאיפתו של כל בעל עסק. יחד עם זאת, לצד התרחבות פעילות החברה, גיוס העובדים ומעבר למשרדים גדולים יותר, תחום האחסון צריך להילקח בחשבון גם כן. שירותי אחסנה לעסקים מהווים למעשה פלטפורמת שירות הבאה לספק מענה לעסקים קטנים וגדולים כאחד, בין לכאלה שכרגע מעוניינים לשמר את היקף העבודה שלהם, ובייחוד לכאלה שמעוניינים להגדיל את פעילותם.
במאמר הבא נבקש להרחיב אודות שירותי אחסנה לעסקים. נקדים ונאמר שככל שעסק מתרחב אחד ההיבטים אליו הוא מוכרח לשים לב הוא, כיצד לטפל בנושא האחסון שלו. תחום זה מקיף ציר רחב: החל מניהול המלאי ועד אחסון המסמכים. חשוב לדעת שאחסון מהווה היבט חיוני בכל פעולה עסקית. בשורות הבאות נסקור את היתרונות השונים שיש בשירותי אחסון לעסקים ולאילו נקודות כדאי להתייחס בבחירת הספק.
מהם שירותי אחסון לעסקים?
נתחיל מהבסיס. שירותי אחסון (או 'שירותי אחסנה') הם שירותים המציעים פתרונות אחסון של חפצים או מסמכים לעסקים פרטיים או לאנשים פרטיים. שירותים אלה מספיק לרוב מגוון אפשרויות אחסון, כאשר בין היתר נוכל למצוא בתחום זה יחידות אחסון עצמיות, אחסון מסמכים ואחסון מבוקר אקלים שנודע לשמור על איכות המוצרים מפגעי מזג אוויר.
חלק מחברות שירותי האחסון מציעות בנוסף שירותים נלווים בדוגמת שירותי משלוחים וניהול מלאי, אך שירותים אלה הם כמובן רק 'ערך מוסף' ועומדים לבחירת הלקוח.
5 יתרונות לשירותי אחסון לעסקים
מי שיבחר בשירותי אחסון לעסקים יוכל ליהנות ממספר יתרונות משמעותיים:
- חיסכון בעלויות – אחסון מסמכים ומלאי בתוך בית עשוי להיות דבר יקר הדורש נדל"ן וכן כוח אדם נוסף לניהול המלאי. דווקא פעולה של מיקור חוץ, כלומר הוצאה של נתח עבודה למקור חיצוני, בדוגמת שירותי אחסנה לעסקים, עשויה לצמצם הוצאות ולהגביר את יעילותה התפעולית של החברה.
- גמישות – חברות העוסקות בשירותי אחסון לעסקים מציעות לרוב מגוון אפשרויות אחסון, זאת במגמה לספק מענה רחב ככל הניתן לכל עסק לפי צרכיו. המשמעות היא שככל שעסק מגדיל את פעילותו, או לחילופין מצמצם אותה, הוא יכול לבצע שינויים במרחב האכלוס שהוא מעוניין בו זאת מבלי להשקיע מרמץ נוסף במשאבים נוספים.
- אבטחה – שירותי אחסנה לעסקים מציעים למעוניינים מבנים מאובטחים המצוידים באמצעי אבטחה משוכללים, הכוללים מעקב צמוד 24/7 עם יכולת גישה למורשים בלבד, זאת במטרה להגן כמה שניתן על מלאי העסקים והמסמכים הרגישים שלהם.
- בקרת אקלים – ישנן חברות רבות המציעות שירותי אחסנה לעסקים עם אפשרות לאחסון מבוקר אקלים. אחסון זה יכול לסייע לבעלי העסקים בהגנה על החומרים והציוד שלהם מפני טמפרטורות ומזג אוויר קיצוני, הכולל לחות וכן גורמים סביבתיים אחרים.
- נוחות – עם שירותי משלוח ואיסוף, עסקים יכולים לנהל בקלות את המלאי שלהם ואת צורכי אחסון המסמכים מבלי לצאת מהמשרד. זה יכול לעזור לחסוך זמן ולהגדיל את הפרודוקטיביות.
שירותי אחסנה לעסקים שונים
יצואנים ויבואנים – שירותים אלה מספקים פתרון נוח, זמין, חסכוני, מאובטח וגמיש לשימוש. את השירות הזה ניתן לקבל הן לתקופה קצרה והן לתקופה ארוכה, כאשר גם היצואנים וגם היבואנים יוכלו ליהנות ממנו, כל אחד בהיקף העבודה שלו.
חברות קייטרינג – לחברות קייטרינג יש תקופות עמוסות ותקופות פחות עמוסות במהלך השנים, ולפעמים אפילו תקופות 'יבשות'. במקום לשכור שטח ענק עבור סך הסחורה שלהם, כך שבחודשים החלשים יהיה זה הפסד ממשי, יוכלו בעלי הקייטרינג לשכור בכל תקופה את שטח האחסון המתאים להם לפי מ"ר נצרך וכך לחסוך סכומי כסף גדולים.
שירותי אחסנה למסעדות ועוד – כל עסק שמחזיק פריטים רבים יוכל למצוא את עצמו משתמש בשירותי אחסנה לעסקים. מדובר בעסקים שמתעסקים ברכישה ומכירה של צעצועים, רהיטים, ביגוד, מוצרי נייר, פריטי אופנה, טקסטיל, ספרים ועוד, כאשר בין היתר גם שירותי אחסנה למסעדות כלולים בתחום זה. לרוב מסעדות בוחרות לאחסן ריהוט, ביגוד מלצרים, אמצעי תאורה, כלי הגשה 'רזרביים' כיסאות הממתינים לתיקון, מקררים שכבר לא בשימוש ועוד.
בחירת ספק שירותי אחסון לעסקים
לפניכם מספר שאלות חשובות שכדאי לשאול את עצמכם לפני בחירת שירות ספציפי:
- אפשרויות אחסון – בדקו האם הספק מציע לכם מגוון אפשרויות אחסון, כמו אחסון מסמכים ואחסון מבוקר אקלים.
- אבטחה – בדקו האם לשירותי האחסנה המוצעים לכם יש אמצעי אבטחה מלאים על הציוד המאוכלס במבנה.
- נגישות – בדקו האם אתם יכולים לגשת בקלות ובאופן זמין לחומרים המאוחסנים שלכם.
- איכות השירות – בדקו האם לנותן השירות יש המלצות מלקוחות קודמים.
- תמחור – בצעו סקירת שוק לגבי המחירים השונים ובדקו היכן עומד המחיר המוצע ביחס למכלול השירות שהוא מספק לכם.